Polityka prywatności strony internetowej www.radcaprawnykrolikowska.pl

Zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej również: rozporządzenie), Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Królikowska, informuje Pani/Pana, że w związku ze świadczonymi usługami prawnymi przetwarza dane osobowe:

1. klientów będących osobami fizycznymi,

2. w przypadku klientów będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej – dane osobowe osób fizycznych uprawnionych do reprezentacji powyższych podmiotów ich pracowników i współpracowników,

3. osób fizycznych, których dane Kancelaria uzyskała od klientów lub innych podmiotów w toku oraz na potrzeby świadczonych usług,

4. osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy prawnej.

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Katarzyna Królikowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Królikowska przy ul. Wybrańskiej 15/17 m 5, 03-206 Warszawa, NIP:5242474342, REGON: 525582530 („Kancelaria”), Telefon: 514-087-199, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Aktualne dane kontaktowe Kancelarii dostępne są pod adresem: http://radcaprawnykrolikowska.pl/kontakt

II. CELE PRZETWARZANIA DANYCH

Dane osobowe przetwarzane są w następujących celach i na następującej podstawie prawnej:

1. w celach promocji usług świadczonych przez Kancelarię oraz w celach marketingu bezpośredniego usług Kancelarii, za uprzednią zgodą klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

2.identyfikacji nadawcy i skontaktowania się z Panią/Panem w celu obsługi żądania lub odpowiedzi na zadane pytanie w wypadku skorzystania przez Panią /Pana z elektronicznego formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej www.radcaprawnykrolikowska.pl na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli wyrażonej zgody przez okres obowiązywania zgody,

3. zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług prawnych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

4.wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), w szczególności obowiązku podania danych osobowych osoby, której dane dotyczą w związku z podejmowaniem przez Kancelarię konkretnych czynności procesowych na podstawie ustaw: Kodeks postępowania cywilnego, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, , Kodeks postępowania administracyjnego, Ordynacja podatkowa lub innych przepisów prawa, a także obowiązków które wynikają z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, przepisów ustawy o rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego;

5.ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, (art. 6 ust. 1 lit. d) RODO ), w przypadku podejmowania przez Kancelarię działań prawnych i faktycznych zmierzających do ochrony tego rodzaju interesów w ramach świadczonej przez Kancelarię pomocy prawnej,

6.ochrony prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych, w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych.

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do identyfikacji tożsamości osoby korzystającej z formularza kontaktowego oraz odpowiedzi na przesłane zapytania lub żądania.

Żadne informacje mające charakter oferty lub charakter marketingowy nie będą przekazywane użytkownikom strony internetowej www.radcaprawnykrolikowska.pl bez ich uprzedniej zgody i wyraźnego życzenia otrzymywanie tego rodzaju treści.

III. ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH

Witryna radcaprawnykrolikowska.pl przetwarza wyłącznie te dane, które są niezbędne do wykonania umowy zawartej przez Kancelarię z użytkownikiem strony. W szczególności zbierane są dane zawarte w logach systemowych (np. adres IP), w celach technicznych oraz dla gromadzenia danych demograficznych (np. region, z którego IP łączy się z serwerem). Powyższe wynika z ogólnych zasad połączeń internetowych. Zbierane są takie dane jak: adres e-mail, imię i nazwisko czy numer telefonu użytkowników strony poprzez: dobrowolne wprowadzone powyższych danych w formularzu kontaktowym, przy czym udostępnienie tych danych za pośrednictwem formularza wymaga każdorazowej, osobnej i dobrowolnej zgody wyrażonej przez użytkownika, gromadzenie plików Cookies.

Przetwarzane są dane kontaktowe oraz dane dotyczące istniejących i nawiązanych relacji gospodarczych i zawodowych tj. dane klientów, osób reprezentujących klientów, ich pracowników, współpracowników, oraz innych osób fizycznych obejmujących m.in. dane identyfikacyjne, kontaktowe (m.in. imię oraz nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania, adres e-mail, stanowisko, numer PESEL), a także dane przekazane przez klienta, które są konieczne do świadczenia pomocy prawnej w konkretnej sprawie.

IV.WYKORZYSTYWANIE INFORMACJI POZYSKIWANYCH W RAMACH FIRMULARZA KONTAKTOWEGO.

Witryna radcaprawnykrolikowska.pl korzysta z formularza kontaktowego, dzięki któremu możliwe jest kierowanie do Kancelarii zapytań i uzyskiwanie stosownych informacji. Formularz pozwala na zbieranie danych osobowych od korzystających z niego osób. Obejmują one imię i nazwisko, numer telefonu lub adres poczty elektronicznej. Informacje, pozyskiwane w powyższy sposób są wykorzystywane wyłącznie do ewentualnego kontaktu z użytkownikiem, jeżeli okaże się to konieczne.

V. OKRES PRZECHOWYWANIA

Okres czasu, przez który dane osobowe będą przez Kancelarię przetwarzane jest uzależniony od celu w jakim zostały one zgromadzone. Oświadczam, że dane osobowe będą przetwarzane tylko przez taki czas jaki jest niezbędny do realizacji celu pozyskania tych danych lub przez okres, na jaki została wyrażona na przetwarzanie zgoda. Dane osób korzystających z usług Kancelarii będą ponadto przetwarzane do momentu upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń z tymi usługami związanych.

VI . PODMIOTY, KTÓRYM KANCELARIA MOŻE PRZEKAZAĆ DANE OSOBOWE.

Kancelaria dba o bezpieczeństwo danych osobowych i nie przekazuje danych osobom i podmiotom do tego nie uprawnionym.

Dane osobowe mogą być udostępnione:
1. podmiotom świadczącym na rzecz Kancelarii usługi księgowe, informatyczne, podatkowe, audytorskie, finansowe (operatorzy płatności), ubezpieczeniowe, pocztowe, kurierskie, hostingowe, telekomunikacyjne,
2. instytucjom państwowym, organom władzy lub wykonującym zadania publiczne (sądom, komornikom sądowym, mediatorom, kuratorom, organom kontroli skarbowej, innym
organom ochrony prawnej),
3. kancelariom notarialnym – w zakresie niezbędnym do sporządzenia umów lub przygotowania
do tych umów oświadczeń w formie notarialnej,
4.podmiotom za pomocą, których Kancelaria wykonuje swoją działalność (w tym pracownicy, zleceniobiorcy, podwykonawcy, osoby współpracujące),

5.innym podmiotom za zgodą osób, których dane dotyczą.

VII. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY.

Dane osobowe co do zasady nie są przekazywane do państw trzecich tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy., jednak jest to możliwe w przypadku usług w chmurze oraz usług poczty elektronicznej świadczonych na rzecz Administratora (np. przez Google). W takim przypadku odbywać się to będzie zgodnie z wymaganiami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Przekazanie nastąpi jedynie, gdy państwo docelowe zapewnia na swoim terytorium odpowiedni poziom ochrony danych.

VIII. ZABEZPIECZENIE DANYCH

Kancelaria dokłada wszelkich starań, aby gromadzone dane osobowe były należycie zabezpieczone przed ich utratą, nieuprawnionym wykorzystaniem, zmianą, ujawnieniem lub udostępnieniem.

1. W celu zapobieżenia potencjalnym naruszeniom danych Administrator wprowadził określone zabezpieczenia, spośród których wyróżnia się zabezpieczenia:
a) Zabezpieczenia fizyczne, polegające na chronieniu pomieszczeń, w których przetwarza się dane osobowe,
b) Zabezpieczenia procesów przetwarzania danych w dokumentacji papierowej, polegające na odpowiednim obchodzeniu się z danymi w dokumentacji papierowej,
c) Zabezpieczenia organizacyjne, polegające na odpowiednim zorganizowaniu funkcjonowania działalności prowadzonej przez Administratora,
d) Zabezpieczenia elektroniczne, polegające na zabezpieczeniu danych w komputerach i innych urządzeniach oraz sieciach informatycznych.

2. Wśród metod zabezpieczeń systemu teleinformatycznego wyróżnić można:
– stosowanie stale aktywnych programów antywirusowych, zapór firewall,
– zapewnienie korzystania z aktualnego oprogramowania,
– zapewnienie okresowego tworzenia kopii zapasowych danych,
– zapewnienie ochrony transmisji danych przez szyfrowanie (certyfikat SSL).

IX . PRZYSŁUGUJĄCE UPRAWNIENIA

Wszystkie osoby, których dane są przetwarzane przez Kancelarię mają następujące prawa:

1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym do uzyskania kopii tych danych,

2. prawo do sprostowania danych nieprawidłowych, w tym do uzupełnienia niekompletnych danych osobowych również poprzez złożenie dodatkowego oświadczenia,

3. prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),

4. prawo do ograniczenia przetwarzania,

5. prawo do przeniesienia danych, w tym do przeniesienia danych bezpośrednio do innego administratora,

6. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych,

7. prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

W każdym momencie może Pani/Pan skorzystać z przysługującego prawa zgłaszając odpowiednie żądanie do Administratora danych za pośrednictwem adresu email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., korzystając z formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie internetowej Kancelarii lub wysyłając zgłoszenie na adres korespondencyjny Kancelarii. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie niezwłocznie po jego otrzymaniu. Zgłoszenie powinno zawierać Państwa dane teleadresowe, abyśmy przed rozpoznaniem żądania mogli ustalić i w razie konieczności potwierdzić Państwa tożsamość. Kancelaria dokłada szczególnej staranności w celu uprzedniej weryfikacji osób, które zgłaszają żądania realizacji praw mogących mieć nieodwracalny skutek na przetwarzane dane osobowe.

Niezależenie od powyższego, każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także na podstawie art. 21 RODO – prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o ile przetwarzanie to odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przepisu art. 21 ust. 1 RODO nie stosuje się w przypadku danych osobowych pozyskanych przez radcę prawnego w związku z udzielaniem pomocy prawnej. Celem skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych pisemnie lub elektronicznie pod adresem e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

X. INFORMACJA CO DO WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA

W zakresie, w jakim przetwarzanie danych osobowych następuje w celu zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią, podanie danych jest wymogiem umownym, w pozostałym zakresie – w większości przypadków będzie to wymóg ustawowy. Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale w razie ich niepodania zawarcie i realizacja umowy będzie niemożliwa.

XI. HOSTING

Strona internetowa Kancelarii jest hostowana (technicznie utrzymywana) na serwerach operatora:home.pl

XII. INFORMACJA O PLIKACH COOKIES TZW. CIASTECZKACH.

Witryna radcaprawnykrolikowska.pl wykorzystuje pliki Cookies. Zawierają one użyteczne informacje i są przechowywane na komputerze użytkownika strony Administratora. Serwer Administratora może je odczytać przy ponownym połączeniu z tym komputerem. Administrator jest podmiotem zamieszczającym pliki cookies na urządzeniu końcowym użytkownika strony internetowej oraz uzyskującym do nich dostęp.

Pliki cookies są wykorzystywane lub mogą być wykorzystywane przez Administratora w następujących celach:
– uwierzytelnienia i zapewnienia sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła (utrzymanie sesji), a także w celu poprawnej konfiguracji, optymalizacji i wydajności strony internetowej,

– poznania historii odwiedzonych stron internetowych w celu dostosowania rekomendacji do preferencji i potrzeb użytkownika,

- zidentyfikowania urządzenia użytkownika i jego parametrów, jego lokalizacji i wybranych przez niego ustawień w celu optymalizacji funkcjonowania i korzystania ze strony internetowej, prawidłowego wyświetlania strony internetowej oraz dostosowania zawartości do jego preferencji i potrzeb z uwzględnieniem jego lokalizacji,
– analizy statystycznej ruchu na stronie internetowej, obrazującej sposób korzystania przez użytkowników ze strony, a to w celach marketingowych oraz ulepszenia zawartości strony,
–– zapewnienia bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.

Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu, a w skrajnych przypadkach mogą uniemożliwić korzystanie ze stron internetowych serwisu. Brak dokonania przez użytkownika zmiany ustawień w zakresie Cookies oznacza, że pliki te będą zamieszczone w jego urządzeniu końcowym, a tym samym będę tam przechowywać stosowne informacje i uzyskiwać do nich dostęp. Dane zbierane na stronie (w szczególności odnoszące się do analizy przeglądania stron internetowych oraz Cookies) mogą być udostępnione następującym podmiotom: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), LinkedIn.com (LinkedIn Ireland Limited z siedzibą w Irlandii), Facebook (Meta Platforms Inc. z siedzibą w USA).

XIII . ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI I POZOSTAŁE INFORMACJE

Administrator może wprowadzać zmiany do niniejszej Polityki Prywatności. Każdego użytkownika strony internetowej oraz Klienta Kancelarii obowiązuje aktualna wersja polityki prywatności.

Kancelaria nie prowadzi zautomatyzowanego podejmowania decyzji oraz automatycznego profilowania danych osobowych. Radca Prawny korzysta z wyłączeń przewidzianych w RODO oraz ustawie z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) m.in. z uwagi na obowiązek dochowania tajemnicy zawodowej oraz ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Klienta.